dimecres, 27 de febrer del 2013

Aventures al Ridaura!

24/02/13

Neu, hi ha molta neu!!

Tota la setmana esperant el diumenge per catar la neu que ha caigut al Pirineu, després diuen per la televisió  que pot nevar per aquí... Tinc la petita esperança de poder fer una sortida amb BTT per la neu, però la il·lusió d'anar a esquiar  i de pedalar s'esvaeix...
No neva per anar a pedalar i es presenta un diumenge tant fred i ventós que canviem de plans.
Decidim treure la bici però sense tocar neu...

Surto sola de Cassà fins on hem quedat de Llagostera. Al moment d'incorporar-me al carril bici, començo a trobar-me corredors que fan la Marató de les Vies Verdes, la policia local m'avisa que vigili...



Potser en trobo una vintena, seran els primers?

Quan arribo a Llagostera no ens acabem de trobar amb la Mònica, jo esperant al parc del carrilet i, aprofitant veig l'arribada d'alguns corredors, i ella confosa anava cap a Cassà....

Un cop trobades descartem la opció de fer carrilet i decidim anar a l'aventura, total ens perdem igual!Emoticonos 1049

Anem fins al pavelló i iniciem una ruta.
Fem el mateix tram de la Marxa per Parelles fins al punt de sortida. A la marxa diria que vam girar a l'esquerre nosaltres seguim recte.
Veiem indicacions, som dins la Ruta dels Molins, la mateixa que un dia amb la Mònica vam intentar seguir i no vam veure cap Molí...Emoticonos 247
Comencem a baixar i veiem el primer.

El molí de baix o de can Moner
Travessem el Ridaura varies vegades, no va molt ple però al passar ràpid em mullo una mica, amb la fred que fa i jo amb el cul moll!

Ridaura
Totes les basses estan glaçades, no em puc resistir i passo per sobre d'elles, m'agrada sentir com es trenca el glaç.
Arribem a una zona coneguda per les dues, hi vam passar el dia que buscàvem els Molins. Optem per seguir el Ridaura, també tram de la marxa. Reconec un puja i baixa que vam fer i li comento l'experiència, nosaltres seguim recte.
Deixem el Ridaura a l'esquerre i enfilem per una pista, després baixem molt i fins que s'acaba el camí. Allà veig un corriol que ressegueix la riera. Ara ja hi som, la pregunta és: dreta o esquerre?Emoticonos 493  fem dreta.
El corriol està net i és ciclable fins que, quan veig la passera de fusta, una veu interior em diu: vigila que patina!,  m'adono que el fem del revés, hi vam passar a la marxa. 

No reculem, pugem a peu amb  penes i treballs, la Mònica em deu maleir els ossos, però és el que té anar a l'aventura jo ho tinc molt assumit, no sempre surt bé.
Quan finalment trobem la pista ens repetim la pregunta: dreta o esquerre?Emoticonos 493 Segons la meva orientació pel que hem fet, trio dreta i encerto de ple!

Per no voler fer el puja i baixa que li comentava abans de la marxa, l'hem fet pitjor i tot, som al punt on no volíem passar.

Ja no ve d'aqui intento recordar l'últim tram de la marxa i el seguim prou bé fins al corriol que envolta a una finca on em desoriento i acabem agafant una carretera asfaltada que ens porta a la rotonda de sobre la C35.
La Mònica respira, veu Llagostera jo marxo amb recança, on m'hauré equivocat?

Ella es queda a Llagostera i jo continuo pel carril bici, amb un mica de sort salvo la meva mitjana.Emoticonos 1180


Recança és el que tinc així que, l'endemà, torno a Llagostera amb la idea d'averiguar el camí final de la marxa.
Com que la volta que vull fer per la zona és un puja i baixa, d'entrada no agafo el carril bici i vaig a Llagostera passant per la Cabra Penjada on vull trobar un corriol. Hi ha molts camins entrellaçats, no sé quin és el bo i acabo descobrint-ne un de nou. Sense passar pel corriol però, fet i fotut penso que arriba allà mateix.
Amb la tonteria quan arribo al pavelló de Llagostera ja he fet 16km. Vaig bé de temps pel que vull fer.
Segueixo el mateix camí que ahir, seguint la Ruta dels Molins i quan sóc al Ridaura enfilo amunt per anar a buscar el corriol que envolta la finca.
Avui ho trobo bé, recordo fins i tot quan em van enganxar un gomet, però arribo a un encreuament de camins i em torno a equivocar. Giro a la dreta, trobo una casa, Can Funierons, no em sona però continuo. Baixo molt i em trobo altre cop a la rotonda, em fa mandra retrocedir pel temps i vaig a buscar el carril bici a Llagostera.

Res, necessitava una excusa per tornar, la zona del Ridaura m'interessa, la vull investigar!


P:D: Estic contenta, he aconseguit una copa a l'endomondo!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada