dilluns, 30 de setembre del 2013

Camí de Cavalls: Etapa 2

No passa res, tot té solució!
Des de què decidim anar a Menorca, comencem amb mal peu...

En Joan, de Camí de Cavalls 360, ens esperava al port de Menorca dos dies abans i ens soluciona l'allotjament com pot.
En Xevi surt de casa amb un esquinç al peu i amb una roda punxada.
Passem la nit al vaixell com si fóssim polissons buscant el millor lloc per dormir, a terra, al seient, al sofà...
Arribem a Menorca i anem a fer una volta amb bici i resulta que tinc el nucli de la roda de darrere espatllat. Mentre en Xevi mira si té solució, trec el mapa per situar-nos i el deixem allà per descuit. Quan el volem recuperar ja no hi és.. Sort que estem ben relacionats a la illa  i coneixem un mecànic de confiança  que em deixa una roda de substitució i, en Joan que ens cedeix un altre mapa.

El segon dia trenquem la mala ratxa i gaudim de la primera etapa i el segon tornem a estar de pega...

ETAPA 2: Sant Tomàs-Maó

Distància: 50,50km
Desnivell acumulat: 530m

En Xevi no es troba bé, una gastritis el reté al llit bona part del matí. Jo no sé què fer, penso que el millor és que ens vinguin a recollir. Prefereix descansar una estona, mentrestant vaig a comprar arròs i n'hi preparo un plat. Sembla recuperar-se una mica i decidim sortir al tran tran, o sigui, al meu ritme jejeje

Tenim dos tracks a seguir, el recomanat per evitar trams a peu i l'agosarat seguint camí de cavalls.
Ja que som aquí, som fidels al track agosarat!

Seguim el passeig marítim fins al final on hem d'arrossegar la bici uns metres, després podem pedalar més còmodament.
Ens trobem un cavall al mig del corriol, donen ganes de passar-hi per sota però al final s'aparta.
Entrem en un zona fangosa, potser la única, amb opció a passar per sobre unes pedres però jo, per xula, intento atravessar-ho i quedo enganxada allà amb els peus enterrats de fang....
Seguim i anem a parar a una urbanització on busquem el camí de cavalls. Corriol tècnic fins a Cala de Llucalari i corriol de pujada arrossegant la bici....

Na cara d'en Xevigu delata ets mal estat...

Tot i que en Xevi  no es troba bé, encara m'ha d'anar esperant...MSN Messenger emoticon embarrassed
La pujada se'm fa pesada i llarga. Transcórrer per l'interior i fa molta calor. La baixada és més ràpida i ens porta a cala en Porter, avituallament essencial per repostar.
Fem una parada tècnica per menjar, beure i reposar una estona perquè en Xevi fa mala cara...
Un cop mig recuperat, tenim una pujada d'asfalt de 500m  d'un 15% que travessa la urbanització, amb raó suava..
Seguint les indicacions del nostre track, tornem a empalmar el camí de cavalls per un corriol tècnic. Arribem a una pista i ens desviem a Cales Coves.

Cales Coves
Fem una altra parada, en Xevi necessita estirar-se una estona. Intenta menjar una mica, però li costa, el dolor d'estómac no minva. Ens prenem un temps fins que creu que pot continuar.

Mentre pugem, ell pedalant sempre que pot i jo tot darrere majoritàriament a peu, té la mala sort d'impactar contra una pedra i es trenca un pedal automàtic, el que faltava per arrodonir el dia!
Som dins un corriol de pujada i busquem una ombra per intentar arreglar-lo, però és inútil.
Seguim travessant portells, que no són pocs, passem per Canutells i després ja enganxem camins rurals i asfalt fins arribar a Binibèquer Vell.

Binibèquer Vell
Travessem el poble de pescadors, fem uns quilòmetres d'asfalt seguint la costa cap a Punta Prima i passem pel costat de la torre de defensa de Son Ganxo.

En un tram tècnic pedregós on pujo i baixo curiosament bé, en Xevi torna a estar de pega i no li funciona bé el desviador, s'ha de conformar amb plat mitjà i gros.

L'últim tram molt divertit, una baixada pedregosa tancada per dues parets de pedra seca que ens porta a cala de Sant Esteve.

Es corriol i Cala Sant Esteve
Els últims quatre quilòmetres que queden per arribar a Maó són d'asfalt.

Ha sigut un dia llarg, primer perquè en Xevi no es trobava en bones condicions i segon perquè hi ha hagut varis trams no ciclables i m'ha tocat arrossegar la bici, però de totes maneres em sento molt bé, un 7!