diumenge, 24 de gener del 2016

Les Gavarres marítimes

He començat l'any amb energia, em sento amb ganes de pedalar, de conèixer llocs nous  i de sortir com si fos l'últim en molt de temps...
 
Avui toca les Gavarres marítimes!
 
El dilluns vaig fer una mini incursió per  conèixer les gorgues de Salenys. N'havia sentit parlar molt, de fet no són gaire lluny de casa, però no hi havia anat mai.
 
Tenia poc temps, estava cansada de la pedalada del dia abans però volia rodar una mica.
La zona és molt xula. Després de passar Penedes vaig baixar per una pista que em va dur a un corriol fins a les gorgues.
Després vaig anar a parar al carril bici i cap a casa.
 
Avui deixo enrere les gorgues de Salenys i vaig seguint el GR-92 direcció a Romanyà. El camí me'l conec però normalment el faig a la inversa.
Deixo el GR-92 i segueixo per una pista que em porta a les cases de Romanyà de la Selva.
Allà endrapo un tros d'entrepà i segueixo la ruta per asfalt.
 
 
L'asfalt està molt malmès, em pregunto si aquesta carretera, és la drecera que agafàvem anys enrere quan tornàvem de la platja amb els meus pares. Així evitàvem les cues que es formaven a la carretera principal quan no existia la variant... Quins records!
Segur que ho és, però ara no hi passa ni el tato!
 
Deixo l'asfalt i giro a la dreta per un corriol molt ben arreglat. És fàcil de fer tot i que, té alguna pendent forta i les meves cames no donen per tant.
Surto a una pista i faig un puja i baixa fins al Puig d'en Ponç.
 
Puig d'en Ponç, 412m
Només trobo un cim amb un  vèrtex geodèsic sense panoràmiques.
Segueixo i torno a enganxar un tros d'asfalt tot passant pel Club de golf de Mas Nou.
 
Golf de Mas Nou
 

Rodejo el golf i el deixo enrere per una pista de baixada que té molt bones vistes!
Primer baixa suau i llavors es va pronunciant. Puc seguir baixant per pista fins a Castell d'Aro o per una trialera.
Trio la trialera!
El començament és senzill i després es complica amb algun tram força tècnic. M'obliga a baixar de la bici si no vull fotre'm una nata... Pels que coneixeu la tita negre, és per l'estil.
 
 
S'acaba la trialera i torno a ser a la pista fins arribar a Castell d'Aro.
 
Vaig cap a Santa Cristina d'Aro pel carril bici fins a enganxar un segon track que tinc preparat.
Per pistes i seguint la riera de Solius, arribo al Castell de Solius.
La ruta segueix pujant per asfalt.
 
 
 
Mentre pujo recordo aquesta carretera quan veig una fletxa blava en un arbre. Per aquí hi he passat! 
 
Decideixo prescindir del track, deixo l'asfalt i m'aventuro a seguir les fletxes.
En un trencant no veig clar per on he de tirar. Al veure un runner per l'esquerre penso que és cap allà, a algun lloc arribaré...
 
La pista va pujant, no em sona de res però segueixo. Passo varis eixams d'abelles i finalment haig de recular, la pista s'acaba...
 
Quan torno al punt dubtós, em fixo que hi ha una creu blava a un arbre de la pista d'on venia...
No em passa més, cada vegada que veig més d'un camí em fixo on hi ha les marques.
 
Arribo al Mas Patxot i em situo.
Passo per davant de Mobles Mulà i vaig cap al Ridaura.
 
Segueixo per la ruta dels Molins resseguint el Ridaura fins a Llagostera i cap a casa a tota llet pel carril bici, que vaig una mica tard...
 
Quan surto de casa, em faig la pregunta: on vaig?
Normalment vaig amb una idea clara del lloc on vull arribar però segons com em trobo vaig modificant la ruta.
Avui podia tornar pel carril bici directament però al trobar-me bé m'he liat jejejeje
 
Ha sigut una ruta variada, de pistes, camins, asfalt, corriols i trialera. Pel meu gust hi ha hagut masses trams d'asfalt.
Tot i així ha estat bé! M'agrada descobrir rutes.
 
Ja començo a rumiar la següent i espero poder fer-la acompanyada!
Fins la pròxima!!!
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada